hemma dag

Vilken slapp dag vi har här idag, en hundpromenad lite städning en snabb sväng för att handla mjölk till kaffet och så har vi rensat bland Miltons kläder. Nu är det urväxta bort rensat och allt bortrensat är uppdelat i storlekar, ordning och reda ger en skön känsla. Det är inte mycket i dom minsta storlekarna då vi fick låna mycket och nästan allt resterande har Lena på lån till sin lilla plutt som vi väntar på.
Så (som vanligt när man rensat) inser jag att Milton behöver lite påfyllning i garderoben, just nu har han stl 74 men har bestämt mig att allt som köps nu ska vara i stl 86 så det räcker ett tag för hur snabt kan man egentligen växa?

Så har jag skickat in försköleansökningar åt Milton, jag hoppas verkligen det blir bra men känns det absolut fel sen får man väl försöka ändra på det då.
Sådana val ger mig ångest, jag är ganska duktig på att ha ångest över det mesta som handlar om val och allt annat med för den delen när jag tänker efter. jag har ångest över att hunden kanske inte får den motionen hon vill ha varje dag, ångest över att jag inte har mer engagemang i min häst, ångest över pengar, ångest över vad jag ska bli när jag blir stor, lite ångest över att jag ibland känns som en biroll i mitt egna liv..... ja inte konstigt att det titt som tätt är lite snurrigt mitt huvud.



Kommentarer
Matilda; mamma till Elna

Tack för din kommentar, blev jätte glad=)



När Elna var liten, eller ja nyfödd kom vi DIREKT. Men nu är hon 7 månader och är en smart tjej. Jag vill att hon ska lära sig att vi inte alltid är där, 24/7. Hon dör inte av att skrika lite längre. Oftast 99% av gångerna vi låter hon skrika av sig så slutar hon...hon inser att det inte är lönt att skrika i sängen att hon vill upp. Då sätter hon sig ner istället och leker. När vi kommer in så får vi alltid världens största leende=)

Alla uppfostrar olika, och det accepterar jag. Alla är olika, därav sin uppfostran:)



Önskar dig all lycka med din fina lilla Milton!

Kramar

2011-05-17 09:19:34
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0