winnerbäck...

... sätter ord på det....

jag kan ha räknat sekunderna som gick
mellan ljuset och åskans dån
jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
om du var på väg hit eller härifrån

det tysta ekot är av ett slag för sig

det kommer ensamt om det är nåt att ha
vad du gör, ta inga råd från mig
jag vet, dom fungerar inget bra

jag får liksom ingen ordning på mitt liv

det kan vara så förfärligt
det kan vara så bra
om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt
det kanske var bra

jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård

jag måste ha träffat din frekvens
diskanten var svagare, diktionen mindre hård
det var som att tonen var en väns

det är lätt att se hur sjuk man en gång var

när såren läker och regnet känns
gör din tolkning, häll mig full med svar
rita figurer och dra en gräns

jag får liksom ingen ordning på mitt liv

det kan vara så förfärligt
det kan vara så bra
om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt
det kanske var bra

jag kan ha glömt din vaksamhet

jag söker inte mer din sympati
eller jo
det gör jag visst
inga kan ta fel på varandra som vi

jag får liksom ingen ordning på mitt liv
......

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0