bebis lista

Det föds så många bebisar i min närhet så jag blir lite nostalgis när jag hittade den här listan på en blogg.....

är fick du reda på att du var gravid?
29 januari, men anade tidigare

Hur gammal var du? 24

Mådde du mycket illa? inte någon gång

Hade du mycket halsbränna? inte det heller

Var du känslig? Inte speciellt

När kände du bebisens första sparkar? oj i vecka 18 känndes det första små små buffarna, samma dag som vi gjort ultraljud har jag för mig det var.

Var du ofta orolig? Ja hela tiden, jag är orolig av naturen även när jag inte är gravid.

Sparkade bebisen mycket? Ja hela magen rörde på sig och ändrade form efter hur han sprattlade omkring.

Fick du bristningar? Nej.

Hur många Ultraljud gjorde du? 2 st

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? jag försökte egentligen aldrig att tänka på min ”drömförlossning”, för det brukar ändå aldrig bli som man har tänkt sig.

Hur började din förlossning? Vattnet gick på natten till söndagen men inga värkar så in på en koll och sen hem igen, vid 17 på eftermiddagen blev vi inskrivna då öppen 8 cm 18:51 var han ute.

Hur många timmar tog din förlossning? själva förslossningen gick på ett kick, men räknar man från när vattnet gick så blir det väl ca 12 timmar...

Vilken smärtlindring tog du? ingen alls, han andas 2 andetag i lustgasen precis när han är på väg men det står inte ens med i journalerna.

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? krystvärkar i 6 min.

Blev det komplikationer? Nej

Vad tyckte du var jobbigast? Ömmheten dagarna efter.

Var du rädd för något? Inte just där och då, jag hanterar smärta lite genom att bli introvert och koppla bort alla känslor och tankar.

Skrek du? mer svor: AJ AJ AJ SOM FAN... precis när huvudet var på g

Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska en sköterska och björn

Vilken vecka födde du i? 39+4.

Vad var vikt och längd på bebisen? 3850g 51cm

Hur gammal är bebisen nu? 8 månader

Vad tyckte du om förlossningen? Över förväntan, nästan lite snopen över hur snabt det var klart.

När kommer nästa barn? Sådant kan man väl tyvär inte bestämma själv? men från att knappt vilja ha barn till att älska livet med barn och ha en  sådär löjligt "vad var livet innan man hade barn" inställning så vill jag minst ha ett till...kanske så den föds lagom till Milton är 3.


Kommentarer
Björn

Om du har tänkt dig samma pappa...Så tycker jag det känns som bra plan....Apropå sista frågan då.

2011-06-16 19:30:09
URL: http://powertrip.blogg.se/
Helene

Myys... Roligt att läsa! = )

Och roligt att du har ändrat dig såå radikalt, men som sagt, kärleken till ens barn förstår man inte förrens man har vart där! :D Hoppas vi ses snart..

Kraaaam

2011-06-16 20:45:03
Matilda

Jisses det gick undan för dig du!

En annan håll ju på i 2 dygn :)

Men det där om att man allt vill ha en till känner jag igen, typ lagom när Grim bli 3 :)

Kram på er

2011-06-16 21:14:08

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0