Det här med vagnar...

Kan tänka mig att det finns fler än jag som har liknande problem när man ska välja vagn till sin lilla.
När Milton låg i magen så testkörde jag en kompis urban jungle och vart såld. Införskaffade en sådan och den har varit toppen på grusvägar och stigar här ute på landet. Men nu när man blivit lite större och vill sitta upp och titta på sin omvärld när man är vaken blev det ett litet problem, (och liggdelen är så att min stora bebis får plats på milimetern just nu).
Sittdelen är bara frammåtvänd, Jag känner att han är för liten för att sitta frammåt och enligt forskning är det inte bra heller av olika anledningar.

Jag köpte då en teutonia cosmo, smidig, liten och lättkörd i stads miljö. Sittdelen är vändbar åt båda hållen. Nackdelen med den vagnen är att hjulen är plast hjul så vagnen blir väldigt skumpig på vägarna här och det sägs att sittdelen är liten (låg i ryggen) så den kanske blir för liten snabt. Men jag tror det nu finns luft hjul att köpa till??

så har vi resevagnen chicco liteway som vi fick i julklapp inför egypten resan, den är toppen och inget att klaga på.
Litewayen ska vara kvar, men hur ska man göra med dom andra? sälja urban junglen eller spara den och sälja teutonian efter sommaren när han blivit större och kan vändas frammåt? sälja liggdelen till urban jungeln och spara båda för att se vilken vi vill ha sen???


teutona                                  Urban jungle                                      chicco liteway

Kommentarer
Malin & Prinsessan

Åh, jag förstår ditt problem! Själv har vi averkat 3 vagnar på 3 månader, haha. Blev aldrig nöjd jag. Men nu har vi beställt en Bugaboo och hoppas jag ska bli nöjd med den. Men man vet ju inte förens man har haft dem och fått pröva det i "praktiken" också!

2011-04-05 13:25:57
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
felicia - 19 år och mamma

skönt att höra! då behöver man inte känna skuld :)

2011-04-05 16:45:21
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
sara

svar: tack snälla!

2011-04-06 08:33:00
URL: http://smuls.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0