Utveckling i livet?

När jag var 8 år gammal ville jag bli veterinär, tänk att få jobba med sitt stora intresse djur och jag har alltid haft någon konstig kärlek för skador, operationer smärta, sprutor m.m.
När jag sedan blev 14 ville jag bli make up artist, ett ny väckt smink och utseende intresse antar jag.
Några år senare när jag skulle fylla 16 och började gymnasiet (hästinriktad linje) var det uppenbart, jag skulle såklart bo på en stor gård med pool (viktigt) massor med hästar och en och annan hund. Jag skulle leva på hästarna. Verkade hur enkelt som helst när man gick igenom 3 år av festandes halvnärvarandes i skolan och hängde med massor av folk som hade samma intresse och levde i samma värld.

Häst drömmen var väl den som höll i sig längst och jag ägnade även några år till att jobba med det. Men nu 25 år gammal har jag fått lov att inse att jag aldrig kommer jobba med hästar, eller ens hålla på med det speciellt aktivt. Att stå i kalla ridhus helg ut och helg in för att kolla på tävlingar lockar inte längre. Visserligen bor jag på en gård med massvis av hästar och jag har en egen. Men nu har jag gjort valet att sälja hästen och jag känner mig inte ens sugen att gå utt till stallet och mocka.

Jag kommer nog ha hästarna som en hobby hela livet, mina operations kärlek mättar jag med att kolla på "plastik kliniken" "en unge i minuten" "livet på akuten"m.m sminkintresset får jag utlopp för dom få gångerna jag numera är ute på lite egentid.
Nu vill jag OM jag ska "bli" något, bli butikskomunikatör eller dekoratör. annars kan jag tänka mig att ha ett "vanligt" jobb och lägga energi på att ha ett aktivt och berikad fritid.
Lyckas ha tid för både mina intressen, och vara värlens bästa och framför allt närvarande mamma.

summa av det hela är att jag i går var på en fest där gammla gymnasie vänner höll till och jag insåg att dom var exakt som om var då...bara lite äldre.
Vissa hittar och vet nog tidigt i livet vad om vill medans andra (jag) får prova sig fram längre innan allt faller på plats.


Kommentarer
Cattis

Oj då. Skönt att några av oss mognar iaf :)

2011-03-12 19:45:59
URL: http://cattise.blogg.se/
Helene schenell

Tycker detta låter kanon bra! :) Ja känner nog oxå, att ja vill jobba med ngt o ha en berikad fritid!

2011-03-13 13:52:01
URL: http://www.olivinsmamma.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0