att sakna någon

25 mars 1997 var en tisdag och min pappa fyllde 40 år, jag mins inte dagen speciellt mycket mer än att vi som vanligt firade honom med våffel middag som varje år. Jag minns inte vad vi gav honom i present eller om vi åt tårta. Jag kommer däremot ihåg att han fick ett sådant där jätte stort påsk ägg fylld med olika konstiga sorters stark öl av sin bästa vän. jag kommer speciellt ihåg att jag tyckte ölen med en elefant på och en giraff mönstrad var roliga.

Den dagen var jag lyckligt ovetande om att det var min pappas sista födelsedag, och det fanns inte i min värld att 2 månader senare skulle en man knacka på våran dörr och berätta att våran pappa varit med om en bil olycka och aldrig mer skulle komma hem.

Det går inte en dag utan att jag tänker på honom, han var en av dom finaste och snällaste personerna jag någonsint kännt. Han var en lugn person som älskade sin familj mer än livet. Jag saknar honom så det gör ont även om det snart gått 14 år. I morgon blir Milton 6 månader och det gör ännu ondare i mig när jag tänker på att pappa aldrig får träffa Milton, inte se honom ta sina första steg inte finnas där när han sjunger falskt på sin första skolavslutning eller lära honom cyckla.
Det gör mig ledsen att Milton aldrig får lära känna sin morfar, aldrig få följa med honom på fisketävlingar och få alla hans fiskar bara för att få vinna barnklassen. Aldrig få hänga med på galna skoter turer eller följa med honom till affären för att köpa mjölk och komma därifrån med en hel vagn med bara massa gott. Han kommer aldrig med stor förväntan få hänga med på älg jakt för att inse hur fruktansvärt tråkigt det är att sitta tyst i skogen på samma ställe en hel dag och förstöra dagens jakt genom att fika och babbla ett par timmar och sen tjata ihjäl sin morfar för han vill gå hem igen vilken man såklart får.
Jag ska berätta allt jag minns om min pappa för Milton, jag ska berätta så mycket så Milton får en känsla av att han själv känner honom.

Kommentarer
Lena

Det låter som en bra plan hjärtat! Ses ikväll! puss

2011-03-25 09:45:13
Helene

Jag tycker det låter kanon! O han finns säkert med er och Milton fast där uppifrån..

Förstår att du saknar honom, men han finns med dig! Hoppas vi kan ses när ja frisknat till.. :) Massor med Kramar..

2011-03-25 10:14:54
URL: http://www.olivinsmamma.wordpress.com
emilie(hemtex)

Fint skrivet sarah.

2011-03-25 10:57:47
Cattis

Vad fint du skrivit! Jag tänker på dig idag. Stor kram!!!

2011-03-25 17:00:20
URL: http://cattise.blogg.se/
Therese

Åh va fint du skrivit Sarah! Blev alldeles tårögd när jag läste... Kram på dig!

2011-03-28 23:12:14
URL: http://peekabooo.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0