förlossning

 

I söndags kom dagen som både jag och Björn har haft lite ångest inför, man hör och läser om så mycket jobbiga och smärtsamma förlossningar och man ska förbereda sig på vilken form av smärtlindring man vill ha skriva förlossningsbrev, vara beredd på att spricka må dåligt osv. det är sällan man får höra om dom som har smidiga lättsamma förlossningar.

jag har förstått att jag är lyckligt lottad....

kl 5 på morgonen gick vattnet så jag ringde in till förlossningen och fick en tid kl 9 för kontroll av bebisen och ctg kurva men eftersom jag inte hade några direkta verkar och allt såg bra ut fick jag åka hem igen. Efter några timmar hemma började verkarna bli starkare och tätare men jag tyckte aldrig att det gjorde "tillräckligt" ont för att åka in igen utan det var tillslut björn som tvingade med mig.
kl 17.02 blev vi inskrivna och med en varm dusch som enda smärtlindring kom Milton till världen efter 6 min krystvärkar kl 18:51.
51 cm lång och 3850g.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0