falsterbo...

Hemma igen efter några riktigt trevliga dagar i falsterbo med mycket värme och mycket fina hästar, påvägen hem gjorde vi ett litet stopp på braehus. Har tidigare bara stannat på macken där men aldrig kollat in själva ruinen (det är en sådan sak man ska ha gjort om man bor här om kring, precis som smultronstället).
Skönt att komma hem och få sova i sin säng tänkte jag, men så mysigt fick det inte vara med 1000 graders värme så ägnades natten till största del åt att försöka sluta svettas.

 

 

Tröttare än innan var det bara att skutta upp och och hjälpa björn att ta tag i stallet. Till alla som tycker att hästar ska vara ute i alla väder så mycket som möjligt kan jag inte annat än skratta, tror det tog ca 40 min sen hör jag ett galloperandes utanför stallet häst nr 1 har tröttnat på värme/insekter och vill komma in i sin box igen så hon tog ett fint skutt över grinden helt själv och mötte mig i stalldörren, ytterligare 2 hästar börjar springa i hagen så det är bara att gå och hämta dom nr 4 står snällt men blinningarna har bitit henne så mycket att det blir stora bölder som på vissa stället blöder. Alla hästar inne i sina boxar nöjda och glada.
Hästarna i andra stallet stog ut ca 2 timmar innnan även dom tröttnade.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0